Resultats que venen a corroborar la reproducció de discursos racistes de les persones adultes cap a grups molt estigmatitzats per la societat.
Al respecte de l’estudi, per al catedràtic de Sociologia de la Universitat de Salamanca, Mariano Fernández Enguita , l'essència d'aquest rebuig està en els prejudicis i el xoc entre diferents maneres de vida, i que "...l'escola és un menut microcosmos que respon a la societat que l’envolta...", concloent que, “...precisament per això, és el millor lloc per a aprendre a conviure” però allò que més el preocupa és "si els centres tenen o no projectes per a ajudar a millorar aquests problemes” i el que li inquieta és que malgrat que els col•legis solen ser "disciplinats en el formal", la qual cosa és, políticament correcte a l'hora de parlar de tolerància i respecte, amb el simple discurs "no es garanteix, en absolut, que l'escola preste aqueixa ajuda", per la qual cosa, “la solució començaria amb l’elaboració de projectes concrets que ensenyen als joves a afrontar els problemes de convivència.
L'estudi també fa referència al professorat i a les famílies en relació, no només a la convivència sinó a les interaccions entre ells i elles, així com amb l'alumnat.
Observem un dels molts gràfics que il·lustres l'estudi, en aquest cas els indicadors del professorat cremat i la seua antítesi, amb els percentatges de respostes: "freqüentment i moltes vegades".

1 comentari:
Les Comunitats d’Aprenentatge, conscients de tot això consideren la necessitat de fer un canvi al que està passant a l’educació, a l’escola, i volen que aqueta societat de la informació siga per a tothom, que totes i tots tinguen accés
Publica un comentari a l'entrada